fight on. I will! <3


Min träning

jag tänkte prata om kost, träningformer olika typer av träning & börjar med att säga att sömn , kost och vila är basen för din träning, Och hur viktigt det är med motion för att må bra.




Min Träning

Min träning är en del av min livsstil, det blir oftast 3-4 ggr i veckan då jag tränar och mår väldigt bra av det..

När jag tränar så tänker jag mycket mer på att äta sunt.

För ett tag sen när jag inte tränade så hade jag svårare för att somna , mycket stress & sämre koncentratinsförmåga, och jag hade en väldigt dålig kondition., jag mådde helt enkelt sämre än vad jag gör idag, stressen avtar ,bättre sömn och koncentration.. Just därför har träningen blivit en rutin i min livstil. När jag håller igång försöker jag att variera min träning med kondition,styrka & uthålllighet,för att inte ska tröttna på min träning så varierar jag mellan olika pass tex Bodycombat & gymmet . Det är också viktigt att variera sin träning just för att kroppen inte ska bli för inställd på samma saker som man utför..

Bodycombat är ett träningspass som ger kondition,styrka och uthållighet, det är en inriktning på kampsport..

 

Bodypump är väldigt populärt , det är inte lika mycket kondition , mest styrka & uthållighet, passet höjer också pulsen. Det är de passet jag gillar bäst, känns som man får ut något av sin träning när jag blir riktigt slut.

Det finns Olika syften med att träna som att vara fysiskt aktiv, tex hålla vikten & må bra, minska risken för sjukdomar, väldigt bra att träna om du ska återhämta dej efter en skada, operation eller om du bara vill stärka din benstomme.

Träningen sätter också igång ämnesomsättningen,blodcirkulationen och håller dig ung & fräsch.

Det finns olika träningsformer & olika typer av träning som konditionsträning, styrketräning & rörlighetsträning. olika träningsformer är Aerobic,pilates,Bollsporter,boxning,löpning,simning,yoga mm..

för att du ska orka träna är det väldigt viktigt att få energi & det får du genom maten du äter. Tallriken kan beståutav hälften av kolhyrater , 1/4proteiner och 1/4 grönsaker .. kosten är a-o för att du ska lyckas med din träning.

Så börja träna & inse hur roligt & bra det faktiskt är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0